Friday 16 December 2011

Kau, aku dan dia...

Saat-saat Mommy Lengloi mengadaptasi kan sebuah imaginasi di luar batasan akal fikirn Mommy Lengloi.. Tercetuslah sebuah puisi untuk ditatap bersama... Mommy Lengloi nak layan jiwang.. jommm.... :)
Masih Belum Sempurna!
Saat kita bertemu, bertentang mata dan berbicara,

Hatiku mula berdetik, dimanakah layar kita berdua,
Singgahsana yang kelam, masih lagi tidak kelihatan,
Bila berdua mula menaruh harapan,
Hatiku mula tak keruan, hati siapa yang tidak goyah,

Dengan petah yang tulus, kesabaran yang kau dambakan, janji yang kau taburkan..
Arghh…!! Mana mungkin kau dan aku??
Aku ada dia…
Kau juga ada dia…….
Sanggupkah kau dan aku menghancurkan hidup mereka??, Tidakkkk…..
Pedih siapa tahu!?
Suatu hari datang seorang teman menegurku, kau.....
Elakkan diri sebelum terlambat!
Hindari dari dibelenggu, jauhkan diri dari api nafsu!
Fikiranku mula berkocak…, merungkai setiap baris kata temanku…
Aku mula akur dengan jiwa ku...
AKU TAKOT.. Aku takot Tuhan akan menghukumku...
AKU NEKAD! Aku tidak akan hancurkan hidupku.
Aku menyayangi dia…
Aku tak sanggup kehilangan dia…
Akan ku sehidup semati dengan dia…
Buat kau disana,
Sampai disini saja dugaan kita,
Aku tak mengharap pertemuaan kedua,
Aku tahu tak semudah yang disangka,…
Tapi aku tahu, kau juga sepeti ku...
Mula memahami dan terus mengerti...
Izinkan aku mengundur diri....
Izinkan aku pergi dari hidupmu…
Agar aku, kau dan dia.... bahagia selama nya......
Akhirnya Sempurna… life must go on.. " CLOSE THE WORLD...... OPEN THE NEXT"...

No comments:

Post a Comment